Obilježena mubarek noć Lejletu-l-mi’radž

150 views

U utorak 02. aprila nakon akšam namaza u Sulejman-begovoj džamiji u Ostrošcu obilježena je druga po redu mubarek noć u ovoj godini. Prigodan program su izveli imami MIZ-e Jablanica uz vaz i nasihat Smaje ef. Čolakovića, profesora u Karađoz-begovoj medresi u Mostaru.

Prema riječima glavnog imama h. Ekrema ef. Hodžića, mi se rado vraćamo i sastajemo u Ostrošcu, zbog kompletnog ozračja kojeg ovaj džemat nudi. Glavni imam je istakao da je najveća dobit ove noći upravo veliki broj mladih, posebno polaznika mektebske nastave. Mevlud je dio naše tradicije i najljepše ispisan životopis Muhammeda a.s. iskazan u stihu i ašku prema Poslaniku s.a.v.s., istakao je glavni imam.

Nakon učenja isječaka mevluda prisutne je poselamio i obratio se prigodnim nasihatoma muderris Karađoz-begove medrese u Mostaru Smajo ef. Čolaković. Na početku svog vaza Smajo ef. je istakao da ga raduje što u ovoj džamiji može vidjeti svoje tri generacije, svoje trenutne učenike, bivše učenike i svog muallima h. Junuz ef. Šoljića.
Podsjetivši na historijski kontekst Poslanikovog putovanja u više nebeske sfere gdje se susreo sa prethodnim Božijim odabranicima, gdje je počašćen šefa’atom, namazom i gdje su objavljeni posljednji ajeti sure Bekare. Smajo ef. Čolaković jeprisutne podsjetio i na događaje koji su tome prethodili, odnosno iskušenja Poslanika gubitkom svojih najdražih kao i progona od strane mušrika. Još jednom je Smajo ef. Čolaković naglasio da je najvažniji dar mi’radža upravo namaz, odnosno naša konekcija sa Bogom Uzvišenim, te da bez namaza nema ni imana.

Poslije mevluda i jacije namaza džematlije džemata Ostrožac su kako njima dolikuje pripremili poslastice i kahvu te se druženje u ovoj mubarek noći nastavilo u divanhani džamije u Ostrošcu.


Lejletul-Miradž je noć o kojoj govore i Kur’an i hadis, a pod ovom odrednicom podrazumijevaju se Isra (noćno putovanje od Mekke do Kudsa u Jerusalemu) i Miradž (uzdignuće Božijeg poslanika do Sidretul-muntehaa), koji su se dogodili u istoj noći.
Prema historijskim izvorima, ovaj događaj se zbio u jednom od najtežih perioda Muhammedovog, a. s., poslanstva, neposredno nakon senetul-huzna (godine tuge) u kojoj je Poslanik izgubio dva najveća oslonca, pomagača i zaštitnika među ljudima, h. Hatidžu i Ebu Taliba. Poslije tog gubitka, Poslanik je išao u Taif da tamošnje stanovnike pozove u islam, ali umjesto pristanka protjerali su ga kamenicama i pogrdama. U tim trenucima Poslanik je tražio zaštitu od Najvećeg Zaštitnika i Allah, dž.š., ga je obradovao Israom i Mi’radžom. Cijeli ovaj događaj je precizno izložen i do u detalje objašnjen u brojnim hadisima i povijesnim djelima.


Na Miradžu je Poslanik uzdignut na najviše nebo i boravio je u blizini Uzvišenog Gospodara, prekoračivši granicu koju nije dopušteno prekoračiti ni samim melekima. Tu je vidio znamenja koje ljudsko oko nije vidjelo, niti će vidjeti do Sudnjeg dana. Kur’an to potvrđuje riječima: “A vidio Ga je i drugi put, kod Sidretul-muntehaa, kod nje je džennetsko prebivalište. Kad je Sidru prekrivalo ono što je prekrivalo, pogled mu nije skrenuo niti je prekoračio. Vidio je najveličanstvenija znamenja Gospodara svoga.” 
Na Mi’radžu je Poslaniku objavljen propis o namazu koji je, prema njegovim riječima, “Miradž (duhovno uzdignuće) muslimana”, a objavljena su mu i tri posljednja ajeta sure El-Bekare.



Leave a reply

%d blogeri kao ovaj: