Posjeta Muftije mostarskog mr. Salem ef. Dedovića Medžlisu IZ-e Jablanica

202 views

U petak, devetnaestog dana mjeseca ramazana, mostarski muftija mr. Salem ef. Dedović sa saradnicima posjetio je Medžlis Islamske zajednice Jablanica, te tom prilikom klanjao džuma namaz i održao hutbu u Čaršijskoj džamiji u Jablanici.

Muftija mostarski mr. Salem ef. Dedović je u hutbi kazao da mubarek mjesec ramazan kroz post u našim srcima izgrađuje iskrenost.

Post poništava licemjerstvo u našim srcima. Ono tako treba biti poništeno i poraženo u našim srcima i poslije ramazana. Post gradi u nama svijest o tome da Allah bdije nad svim i da vidi sve, motivirajući nas da vodimo računa o svojim postupcima, Allaha radi, a ne zbog ljudi i nekih drugih interesa. Post u našim dušama izgrađuje osjećaj samokontrole i samodiscipline do začuđujućih razmjera. Valja nam razumjeti da je upravo najveća borba izboriti se sa samim sobom i svojim slabostima.

Muftija je također naglasio da smo na izmaku smo druge trećine ramazana, te da u subotu 25. maja ulazimo u posljednju trećinu njegovu.

Ova posljednja trećina mjeseca ramazana, u kojoj se nalazi i Noć vrijednija od hiljadu mjeseci, imenuje se kao trećina selameta – spasa! Jedno od Allahovih lijepih imena je Es-Selam –Spas. On Uzvišeni je Spas, On daruje spas, i On poziva ljude u Kuću mira i spasa. “Bog poziva u Kuću spasa i upućuje onoga ko hoće na Pravi put.”
Kuća spasa je sigurno okrilje. Allah nam nudi da uđemo u taj Njegov spasonosni program.  Da dokučimo Njegov mir i spas. Kako se do njega dolazi? Kuća mira i reda gradi se ovdje na zemlji, među nama, u realnom i stvarnom životu. Nije ni u kakvoj imaginaciji, nije u teoriji, i nije izvan nas i naših života.  Ona se gradi  bračnom harmonijom i slogom među ukućanima u vlastitoj kući, redom i urednošću u našim džamijama, odgovornošću i tačnošću prema poslu kojeg obavljamo, redom i kulturom na ulici i u saobraćaju, poštujući propise i čuvajući i svoj i živote drugih. I tako bi trebalo da bude u svim segmentima života. Ne treba nam kuća nereda, anarhije, nekulture, nepriznavanja i nepoštivanja. Kuća spasa dostiže se onda kada uradimo ono što je do nas, i između nas; put do nje je preko našeg boljeg bratskog razumijevanja, većeg stepena uvažavanja, više pažnje, iskrenije komunikacije; bratske, pomoći i solidarnosti kojom nas je naša vjera zadužila.

Kuću spasa gradimo kroz disciplinu, red, sistem, urednost i preciznost mubarek Ramazana. Ramazan nas uči i vodi tome da poštujemo sistem, da se ravnamo za imamom i džematom, da slijedimo našu vaktiju, te propisane ibadete posta, namaza i bajrama usklađujemo prema vaktiji koju je naša Zajednica utvrdila i propisala. Da vrijeme i vaktiju ne tražimo niti na istoku, niti na zapadu, jer se naša vaktija, naša zbilja, naš islam i naš život odvijaju ovdje, u ovom kontekstu.  Ne trebamo prizivati neko drugo vrijeme, neke druge okolnosti u kojima su nekada islam i muslimani živjeli, izopćavajući tako islam i njegovo razumijevanje i življenje izvan konteksta našeg vremena. Mi imamo naše vrijeme, naše prilike, okolnosti koje su promjenjive i zavisne od društvenih promjena i procesa. Život jednostavno teče i ima svoju dinamiku, a mi imamo priliku da se sa svojim življenjem i praksom islama usidrimo u vrijeme i prostor. Da nađemo tu svoje mjesto, i to onim postupcima i načinima kojima je to Poslanik radio i postizao; snagom moralne dosljednosti, strpljivošću i ustrajavanjem u činjenju dobročinstava. Sadržina vjere, koja je ispunjena dobrotom, ljudskošću, kulturom, odgojem i plemenitošću je ta koja daje vjeri smisao i puninu. To je ono što liječi i što je ljekovito. A to što liječi se treba redovno uzimati, redovno i stalno praktikovati. Ne sezonski, i ne povremeno. Allahov Poslanik, a.s. nas je poučio i usmjerio putem dostizanja  puteva same suštine vjere, kazujući nam: ”Allah doista ne gleda u vaš izgled i imetak, već gleda ono što je u vašim srcima i vaša djela.“


Muftija je u svojoj hutbi podsjetio vjernike na obavezu zekata i sadekatu-l-fitra i da su to vrijednosti kojima nas ramazan uči kazavši:

Post u nama osnažuje osjećaj da razumijemo šta su to iskušenja nemoći, slabosti, neimaštine, gladi i žeđi kojima su svakodnevno izloženi milioni ljudi diljem svijeta, a i oni neki u našoj blizini. To nas mora osnažiti u uvjerenju da razumijemo situacije i prilike u kojima se u jednom trenutku mogu naći ljudi kojima je potrebna podrška, ali i ljudska pažnja i iskreno saosjećanje, kojeg je danas sve manje. Zekat je obaveza za muslimane kojima je Allah podario blagodat viška imetka. To je stub vjerovanja – ibadet i obaveza koja se treba izvršavati. Nekima je Allah dao veliko bogatstvo i mnogo više nego je potrebno za normalan život, njih i njihovih porodica. Izvršavanje obaveze izdvajanja jednog malog dijela imovine na ime zekata prvenstveno je izraz zahvalnosti Onome Koji dariva, Koji je dao čovjeku blagodat zdravlja i mogućnost da stiče imetak. Imovina se zekatom ne umanjuje, ona se njime čisti, osigurava i uvećava. Allah, dž.š. imperativno naređuje poslaniku Muhammedu da izvrši akciju organiziranog prikupljanja zekata među muslimanima, objavljujući:   

Uzmi iz njihove imovine zekat, kojim ćeš ih očistiti i prljavštine osloboditi, i blagoslovi ih. Tvoj blagoslov će, sigurno, za njih smirenje predstavljati, a Bog sve dobro čuje i sve dobro zna.” ( Et-Tevbe, 103.) U ovim danima obavezni smo izvršiti  i drugi veoma važan materijalni ibadet koji je direktno vezan za ramazan i ramazanski post, a to je davanje sadekatu-l-fitra. Sadekatu-l-fitr dajemo za sebe i članove svoje uže porodice, kao izraz zahvalnosti, zaštite i čišćenja našeg posta od eventualnih pogrešaka počinjenih tokom ramazanskog posta.


Još jednom je muftija naglasio važnost ispravnog razumjevanja institucije dijeljenja zekata i sadekatul-fitra te slijeđenja naših vjerskih autoriteta istaknuvši da po fetvi našeg reisu-l-uleme jedino ispravno mjesto za udjelu zekata i sadekatul-fitra jeste Bejtu-l-mal Islamske zajednice u BiH. Muftija je istakao sljedeće:

“Mi bosansko – hercegovački muslimani izvršavanjem ovog šerijatskog propisa -obaveze izdvajanja zekata i sadekatu-l-fitra putem blokova u jedinstveni Fond Islamske zajednice Bejtu-l-mal, to činimo na temelju primjene fetve našeg vrhovnog poglavara reis-ul-uleme (to jeste nadležnog ulu-l-emra- islamske vlasti i hijerarhije).  Tako ispunjavamo pravilno ovu šerijatsku obavezu – a slijedeći kur’anski imeprativ obaveze poslušnosti prema vrhovnim vjerskim predstavnicima našim, koja je u istom slijedu nakon poslušnosti Allahu i Poslaniku. Prikupljanje sredstava zekata i sadekatu-l-fitra u Bejtu-l-mal Islamske zajednice kao nadležne islamske hijerarhije na temelju Kur’ana i prakse Allahova poslanika dakle ima svoje puno šerijatsko utemeljenje i argumentaciju. A tim činom iskazujemo tako zahvalnost Allahu na materijalnim blagodatima i nafaci koju nam je podario, ali i na blagodati pripadnosti Zajednici muslimana koja je veoma važna za očuvanje našeg vjerničkog bića. Zahvalnost Gospodaru izražena na ovakav način i odgovoran odnos prema ovom islamskom šartu donosi i mnogobrojne blagodati davaocu zekata, kao i društvu i zajednici u kojoj on živi.

Praksa muslimana, pripadnika Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, svjedoči o velikim blagodatima koje im je Uzvišeni Allah podario, a koje su upravo rezultat njihovog valjanog izvršavanja obaveze davanja zekata i sadekatu-l-fitra.

U veoma teškim vremenima kroz koja su prošli muslimani na ovim prostorima u posljednjim desetljećima, uspjeli su sačuvati islam na ovim prostorima i očuvati i razviti svoju Islamsku zajednicu. Posebnu ulogu u tome je imao upravo ovaj jedinstveni fond Bejtu-l-mal, u koji se prikupljaju sredstva zekata i sadekatu-l-fitra. Iz te sistemski organizirane akcije koja se provodi u svim našim džematima, medžlisima, muftijstvima i mešihatima, kako u domovini tako i u bošnjačkoj dijaspori, ostvaruju se velike koristi. Iz tih sredstava finansira se islamska edukacija u obdaništima IZ-a, našim mektebima, medresama, fakultetima, studentskim domovima, stipendiraju učenici i studenti, podržavaju edukativno-odgojni projekti za mlade, pomažu socijalno ugroženi, a posebno pomaže održivost naših povratničkih džemata na nivou čitave Zajednice. Iz ovog Fonda tokom prošle godine finansirane su brojne šire društvene potrebe koje su izbile u prvi plan potreba, poput pomoći nevoljnim ljudima sa Istoka –koji su u velikom migrantskom valu prolazili i prolaze preko naše zemlje tražeći spas u zemljama Zapada. Islamska i opća ljudska solidarnost i odgovornost nalagala je Islamskoj zajednici da se uključi u pružanje pomoći, što je i učinjeno u više navrata, posebno na prostoru Bihaćke krajine.



Nakon džuma namaza muftija se sastao sa predsjednikom Medžlisa IZ-e Jablanica h. Ramizom Zahirovićem i glavnim imamom Medžlisa h. Ekrem ef. Hodžićem gdje su sumirali rezultate i rad Medžlisa u proteklom periodu kao i planove Medžlisa IZ-e Jablanica za naredni period. Nakon ove plodonosne posjete našem Medžlisu Muftija se zaputio u Zenicu na svečanost dodjele murasele novom zeničkom muftiji hfz.doc.dr. Mevludin ef. Dizdareviću.


Leave a reply